Dagis idag!

Jag ber om ursäkt för att jag varken svarat på alla kommentarer än, eller skrev mer igår som jag först skrev.
Men även igår blev jag totalt depp efter lunch. Det slog till bara sådär, kom som en blixt från klar himmel. Det kändes precis som om någon kastade en sten i huvudet på mig.

Nu har jag dock fått sova riktigt länge ochr bra, känner mig utvilad och är väldigt spänd inför dagen som komma skall. B's första dag på dagis!

Efter dagis ska jag lämna B till min syster en stund, hon har tjatat SÅ länge om att vara barnvakt. Så under den tiden tänkte jag sätta mig här i lugn och ro och svara på komentarerna:) Hoppas det duger!

Idag är det måndag, och jag och S har bestämt att Måndagar = badhusdagar. Alltså ska jag och B hämta S på jobbet i eftermiddag, för att direkt sticka till badhuset och plaska runt i bassängerna!
Jag älskar sådana saker, familjesaker. Bestämda saker, som man gör VARJE vecka.
Har ni tips på andra familjära saker? Som föräldrar och barn (typ 18 månader) kan göra? Dela gärna med er av tipsen!

Nu blir det frukost, fixa håret & sedan ska jag gå och väcka min DAGIS-POJKE!

Kommentarer
Postat av: Micaela

Du är Underbar som delar med dig av det här! Allt i livet framställs alltid som ljust, fint och perfekt. Att du bryter mönstret och är ärlig är så beundransvärt att jag inte ens kan förklara det.



Du kommer komma ur det här. Du är verkligen på rätt väg! Jag är ett stort fan av dig starka kvinna!

Kram Micaela

2009-10-05 @ 11:30:49
Postat av: anette

Jag håller också på dig och är säker på att du och ditt barn får en fin och kärleksfull framtid tillsammans. Det bästa är att man får alltdi en ny chans med sitt barn. Idag är början på resten av ditt liv!

Ett tips på aktiviteter är nåt jag och min sambo gör med vår son varje lördag. Vi äter mysig frukost ihop och sen klär vi på oss oavsett väder och går ner till stans bästa lekpark. Vi har med oss kaffe, och mackor och fikar och leker och sen går vi nöjda hem. På vintern byter vi ut lekplatsen mot pulkabacken. Men annars är vi ute i alla väder för det finns ju så bra kläder och när man väl är ute så är man glad. Och barn älskar att leka ute. Sen sover de så bra också.

Och nu behöver vi inte fundera på vad vi ska göra varje lördag.

Kram

2009-10-05 @ 12:00:47
Postat av: Katinka på www.farmorsbloggen.se

Tack för din kommentar på min blogg, du är väldigt välkommen dit förstås, och jag hoppas att bloggen kanske kan hjälpa dig att se dina styrkor lite bättre! ;-) Det är härligt att läsa om din nya glädje! Medicin och medmänniskor är en oslagbar kombination.Tröttheten och bakslagen är sånt man får räkna med, vet inte ens om man ska kalla det biverkningar? Man får lov att vara trött och deppig ibland... Nu vet du ju att det går över i alla fall! JO, en sak till ville jag säga. Ha inte dåligt samvete, be inte om ursäkt för att du inte hinner svara! Jag hade absolut inte förväntat mig något svar från dig. Jag tror inte att de andra som kommenterat väntat sig det heller. Ibland vill man faktiskt bara ge, bara för glädjen att få ge, utan att förvänta sig något tillbaka :-) Kram

2009-10-05 @ 12:34:16
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Hanna

Vilken bra idè att hitta på saker man gör varje vecka som familj. Det ska jag anamma oxå. Och jag bor ju bara ett sten kast från badhuset. ..=) har du några fler tips på vad man kan hitta på för familje grejer?

kramn /habba

2009-10-12 @ 12:09:12
URL: http://habba.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0