Sjukling & jobb

Hej på er!

Det är heeeeeeelt galet vad livet förändrats. På bara någon vecka är våra dagar sig inte lika hur de va förut ett endaste dugg!

Nu mer är det inskolning på dagis hela förmiddagarna, sedan åker vi hem och äter, sover och sedan åker jag och jobbar. Sedan är jag inte hemma förrän vid tio tiden, och då stupar jag i säng direkt (somnar nog redan i fallet ner).
Idag är B dock sjuk, så vi stannar hemma. Han har jättehostan Arne, och feber. Jag tror nog att han har ont i halsen också, för han har bett om välling tiotusen gånger i natt... och vi antar att det är för att halsen bråkar med honom: /

Även ikväll jobbar jag, och hela dagen+kvällen imorgon (tack Gud för underbara mormödrar som ställer upp som arnvakt!!!). Jag har verkligen LÄNGTAT efter att få komma ut och börja jobba, men jag tror att allt har kommit så himla fort... så nu är jag helt slut. Men det ger oss pengar, och det är verkligen en bristvara hos ett par unga föräldrar, varav den ene dessutom är arbetslös. Så det är bara att knega på och tänka på lyckan den 25:e!
Och lyckan av att vara ledig på lördag! Jag har inte träffat S på flera dagar känns det som, vi jobbar om varandra, ses bara då den ene är på vift till jobbet.

Nu ska jag och B gosa ner oss i sängen och titta på någon mysig film=)

masssa kramar

Kommentarer
Postat av: Carin

Jobbigt att inte få sova, eller få träffa sin partner. Skönt med barnvakt iaf :)

2009-10-08 @ 21:51:21
URL: http://nursen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0