Dagis-ångest, lövhögar & vaniljhjärtan!

God morgon!
Det finns en anledning till varför jag inte skrev mer igår... B gjorde en krachlandning efter dagis.

Först trodde vi att han hade ont någonstans, han bara grät och grät och grät och grät.
Han skulle ligga som en liten baby i famnen på ömsom mig ömsom S. Och så grät han hysteriskt.
Men så när vi sa någonting med Dagis så blev attackerna om möjligt ÄNNU värre.
Och där hade vi vårt svar, inte var han då sjuk inte. Men separations-ångest, ja det tror jag!

Så efter att vi varit ute och lekt i lövhögarna, så gjorde vi något vi aldrig annars gör på blanka måndagen; vi bakade vaniljhjärtan! Både min, S's och B's favoriter! Och MM, så gott det blev.

Kvällen spenderades sedan i sängen där vi tittade på film och låg tätt tätt inpå varandra innan B somnade av utmattning.


En bild på en av de underbart höstfärgade lövhögarna!


Efter en vår, sommar & början av höst, har mina underbara skor definitivt gjort sitt:P

Ja... ni ser^^,


Två underbara, lagom "krispiga" och alldeles lagom krämiga innuti!


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Det var de finaste hembakade vaniljhjärtan jag sett! Kram!

2009-10-06 @ 09:50:39
URL: http://yvonneeblogg.blogspot.com
Postat av: Häxan

Åh.. jag älskar vaniljhjärtan. Det är ju ganska vanligt att det blir en sådan reaktion. Jag har säkert skolat in 150 barn så jag vet. Helt normalt och låt det ta den tid som behövs. Du kämpar bra och bakar fina kakor. Jag måste nog åka och köpa vanlijhjärtan idag. Har aldrig bakat sådana själv. Ser svårt ut. Ha en bra dag!!

2009-10-06 @ 10:11:23
URL: http://alladessaliv.blogg.se/
Postat av: vivan

Vaniljhjärtan...jammi!

och så fina,är det svårt at baka dem??

har du något bra recept??

Ha en go dag vännen!

kramen!

2009-10-06 @ 10:38:29
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Vimmelmamman

Hej igen. Precis vad han behövde. Ligga nära dig efter dagis. det är ju som du själv säger en separation och då får man kompensera genom att visa att man finns kvar och inte försvinner. De blir ju klängiga och gnälliga och då krävs det att man ännu tydligare visar att man finns kvar. Heja.

Kram Lotta/vimmelmamman

2009-10-06 @ 13:41:34
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Flaxx

åhhhhhh vill jag med ha.

skickar du några? :D

2009-10-07 @ 09:32:40
URL: http://flaxx.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kakorna ser underbara ut! Kan du inte lägga ut recept!! :)

2009-10-08 @ 18:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0