På rosa moln svävar jag omkring och njuter av alla vackra ting

Idag Just NU känns allt sådär rosenskimmrande, som om jag knallar omkring på ett vitt fluffigt moln, och allt runt omkring mig bara glittrar.

Idag har jag för första gången behandlats som en mamma. En riktig mamma, vilken som helst.
Inte en ung tjej med barn. Utan en kvinna.

Dagispersonalen var fantastisk. För dem behövde jag inte förklara varför jag behöll mitt barn, trots att jag inte kommit ur "tonåren". Dem var fantastiskta. DET var fantastiskt.

B gick in i hög växel direkt, det hade jag inte trott, eftersom han är lite tillbakadragen vid nya människor i vanliga fall. Men nu, i ett hus fullt av barn så gick det helt utan problem. Inskolningen lär gå utav bara farten, och jag tror faktiskt att jag kommer kunna lämna honom ensam kortare stunder redan i veckan!

Trots att vi bara var där i två timmar så somnade han i bilen på vägen hem, sov på min axel från bilen och vaknade inte ens till när jag lade ner honom i sängen. Jag undrar hur det kommer bli när han sedan ska vara där fulla dagar.

Nu ska jag svara på kommentarerna, kram så länge <3 /M



Kommentarer
Postat av: Katinka på www.farmorsbloggen.se

Grattis! Vilken härlig känsla det måste ha varit att åka hem från dagis! En fullträff för allihop låter det som ;-)Fast du får nog ändå räkna med gråt och separationsånget (från båda sidor!) förr eller senare, tyvärr! Men det är bara att ta det lugnt med inskolningen och lita på dagispersonalen. Det går alltid över ;-) Många kramar!

2009-10-05 @ 12:38:55
URL: http://www.farmorsbloggen.se
Postat av: Angelina

Hej mamma M!! Tack för titten in "hos mig" :)Blev så glad! Är glad om jag på något sätt kan stötta och hjälpa dig längs vägen som du nu börjat vandra. Den där stigen som bara är din, och där du kommer att få lära dig att älska dig själv och inse vilken värdefull person du är. För även om det kanske inte alls känns som detta är möjligt som lovar jag dig att så kommer det att bli. För nu har du bestämt dig och faktiskt tagit det svåraste steget av dem alla. Det där första steget och våga be om hjälp! Du oerhört modig och stark, som vågar be om hjälp. Och som också vågar blotta dig själv och öppna upp dig genom din blogg. Du kommer inte bara att hjälpa dig själv utan många andra där ute som är i liknande situatione som du. Hejjar massvis på dig!! Glöm inte att fortsätta våga vara svag och liten ibland, ge dig själv pauser och andrum. När du känner att det kommer ett "bakslag" så bli inte rädd utan försök se dessa som steg i din utveckling. För du är där du ska vara, du är på din livsstig och din resa mot dig själv har bara börjat! Stor varm kram till en modig mamma och människa!

2009-10-05 @ 13:31:27
URL: http://www.angelinastankar.wordpress.com
Postat av: Sara Nordberg

Va roligt att du kikade in på min sida samt skrev en kommentar =) blev jätte glad.

Jag äter för tillfället bara tabletter och har gjort i många år, går inte på något samtal nu men har gjort. Jag gick och fick KBT och den har hjälpt mig nå enormt mycket!

Hoppas vi "ses" igen.

Kramar

2009-10-05 @ 13:38:55
URL: http://saranordbergs.blogg.se/
Postat av: Vimmelmamman

Tjena Grymma morsan. Tänker på dig....Tack för din kommentar.

Kram Lotta/vimmelmamman

2009-10-05 @ 15:05:34
URL: http://vimmelmamman.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej M,

Vad kul att det går bra med inskolningen =)

Tack för kommentaren i min blogg, kul att du vill komma tillbaka.

Ha en bra eftermiddag/kväll

Kramar

2009-10-05 @ 15:58:49
URL: http://accordingtoelin.blogg.se/
Postat av: Hannah

hej :)



blyga och tillbakadraga barn brukar komma fram på dagis. De får så mycket stimuli att de blir ändrade:D



skönt att du blev bemött bra!!



/hannah

2009-10-05 @ 16:02:04
URL: http://flaxx.blogg.se/
Postat av: tantans

Hej ..och tack för att du kikade in..och att du gillade min ljusdekoration..kul att dom inte ifråga satte dig på dagis utan att du är mamma oavsett ålder har man fött ett barn..ja'a då är man mamma så är det..kul att det gick bra att vara där med h*n blir nog bättre och bättre ..ha en fortsattbra dag ...kram

2009-10-05 @ 16:29:05
URL: http://tantans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0