En skymt av liv. Livet.

God morgon.
Nu har jag tagit tablett nr, 5 av de starkare tabletterna. Och det flyter faktiskt på bra tycker jag.
Igår var förta gången sedan... jag minns inte ens, då jag orkade ta med mig B ut på gården och leka.
FÖRSTA gången på månader, och månader därtill, jag inte behövde säga; Nej B, vi går in. Du får leka
i parken när pappa kommer hem. Vi går in och tittar på film istället.
Det var lycka.
Jag orkade till och med ta en liten promenad i närområdet så att B fick röra lite mer på benen, och titta
på naturen runt omkring.

Detta i sin tur, gjorde att B resten av dagen klamrade sig fast vid mig. Sin mamma.
Det kändes som om han ville vara nära, njuta av den mamman hans minne inte ens
kan plocka fram.  En mamma som orkade, och framför allt ville vara med honom.
Det var som om vi möttes för första gången.

Nu ligger han och sover, så jag passar på att skriva här. Sedan ska jag slå av datorn, för att leka
med min pojke som nu blivit så stor. Jag tänkte ta oss ut på en promenad, utan att ha något egentligt mål.
Bara ströva omkring, leka och upptäcka varandra.

Jag börjar skymta livet igen. Det liv som är till för att leva. Och inte för att grubbla över hur man kan försvinna, men finnas kvar för B.
Äntligen. äntligen äntligen äntligen, kan jag putta lite på alla jobbiga tankar och skymta en framtid.





Jag började gårdagen med att byta ut Polarkakorna mot knäckebröd. Bra gjort, för att vara jag.


B, gör flygplanskakor i sandlådan<3


Med hjälp av mamma blev det en hel del <3




En underbar dag, jag njöt av livet, av hösten, av vinden som susade genom trädkronan!

Kommentarer
Postat av: Eline

Vilken fin blogg. Tunga saker du skriver om och vilken lycka att "finna" sin mamma! Kämpa på. Styrkekramar Eline

2009-09-30 @ 10:32:31
Postat av: Sune...the girl

Hej! Läste Lottas inlägg om dig precis och det rörde mig till tårar. Inte hur du HAR behandlat din son utan att du tog tag i det. Underbart att läsa! Njut nu av att ha barn, det är livets gåva och jag vet att det bara kommer bli bättre mellan er. Trots att jag inte känner dig, visste inte om din existens förrän för en liten stund sen så är jag STOLT över dig, stolt över dig som mamma. Jag kommer följa denna bloggen också nu. :) Ha en jättebra dag. Varma kramar

2009-10-01 @ 09:48:00
URL: http://tillganglig.blogg.se/
Postat av: Anna

Även jag rörd till tårar. Var kanske inte riktigt så för mig men visst känner jag igen mig. Du är inte ensam!



Bra jobbat!

2009-10-01 @ 10:00:00
Postat av: may

Åh, vad bra för er båda att du var så stark att du sökte hjälp! Underbart att läsa hur ni njuter nu! Ni grejar det tillsammans, du och din son, ni bygger vidare där ni är nu, och det kommer att bli perfekt! Go girl!

2009-10-01 @ 10:32:24
Postat av: sanna

M! Du är stark som tar dig tillbaka!! Mina tårar kom direkt när jag läste detta "Detta i sin tur, gjorde att B resten av dagen klamrade sig fast vid mig. Sin mamma.

Det kändes som om han ville vara nära, njuta av den mamman hans minne inte ens

kan plocka fram. En mamma som orkade, och framför allt ville vara med honom.

Det var som om vi möttes för första gången"



Åh vad det värker i mitt "sakna pappa"hjärta :) Jag har levt med en pappa som lever men inte närvarar. Bristen på hans kärlek är så smärtsam.



Leve dig! Mamma med stort M :)



tusen kramar och all lycka till!! Kommer fortsätta läsa din blogg :)



sanna

2009-10-01 @ 12:58:42
URL: http://pittipanna.blogg.se/
Postat av: Petra

Det är inte utan en tår i ögat som jag läser dina vackra ord. Det är fruktansvärt starkt av dig att våga erkänna dina fel och brister,vi alla har dom men det är få som vågar berätta.

Jag komme definitivt fortsätta läsa din blogg.



Även jag är en ung mamma.

Önskar dig all lycka, många kramar

2009-10-09 @ 01:06:13
URL: http://jagoalice.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej. Jag känner igen mig så mkt i det du skriver. Jag har själv börjat äta medecin och blev förvånad över att livet kunde vara annorlunda. Men man åste alltid räkna med att svackorna kommer, skillnaden är att de är lättare att ta sig ur nu förtiden.



Jag blir inspirerad av dig... tack.=)

2009-10-12 @ 12:05:43
URL: http://habba.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0